Tatry - przewodnik turystyczny, opisy atrakcji, przebieg szlaktów turystycznych, podtatrzańskie miejscowości, gotowe plany wycieczek, noclegi i wiele więcej...

Szlaki piesze

INFORMACJE O ODCINKU SZLAKU Długość: 5 km Czas przejścia: 2:55 (↓2:20) Różnica poziomów: 1148 m – Schronisko na Chochołowskiej Polanie 1883 m – Przełęcz pod Wołowcem 2064 m – Wołowiec916 m Stopień trudności: Średni Ekspozycja: Brak Widoki: Z kilku miejsc na szlaku Ubezpieczenia: Brak Kolor szlaku: Zielony Wariant: PODEJŚCIE Szlak Wyżnią Doliną Chochołowską na Wołowiec […]

Czytaj dalej

Wołowiec Wołowiec (2064 m n.p.m.) jest szczytem leżącym w Tatrach Zachodnich, na granicy polsko-słowackiej. Jego wierzchołek jest miejscem zbiegu (zwornikiem) trzech grani – od strony wschodniej głównej grani z Łopatą i Jarząbczym Wierchem, od strony północnej grani z Rakoniem, Grzesiem i Bobrowcem, a od strony południowo-zachodniej, leżącej po słowackiej stronie, grani  z Rohaczami. Jego stoki […]

Wodogrzmoty Mickiewicza (inaczej Wodospady Mickiewicza) znajdują się w miejscu połączenia Doliny Białki i Doliny Roztoki, przy trasie z Palenicy Białczańskiej do Morskiego Oka. Tuż za nimi znajduje się skrzyżowanie ze szlakiem zielonym prowadzącym na prawo do Doliny Pięciu Stawów, a na lewo do Schroniska w Roztoce.

INFORMACJE O ODCINKU SZLAKU Długość: Ok. 1,5 km Czas przejścia: 0:55 (cała pętla) Różnica poziomów: 1018 m – Polana Pisana 1120 m – wyższy otwór Smoczej Jamy 102 m Stopień trudności: Średni Ekspozycja: Przy podejściu do Smoczej Jamy i na odcinku obchodzącym jaskinię Widoki: Widok na malowniczy wąwóz, w drodze powrotnej widok na Dolinę Kościeliską […]

Czytaj dalej

Dolina Kondratowa Opis Doliny Kondratowej w przygotowaniu. Szlaki Szlak z Kondrackiej Przełęczy na Polanę Kondratową Z Przełęczy Kondrackiej schodzimy Doliną Małego Szerokiego dość stromymi, kamiennymi schodkami w stronę Polany Kondratowej. Dolina Małego Szerokiego jest górną częścią Doliny Kondratowej. Od północy ograniczona jest masywem Giewontu, od Zachodu – Kopy Kondrackiej. Droga doliną prowadzi wśród połaci kosodrzewiny. […]

Rakoń to szczyt o wysokości 1879 m n.p.m. w Tatrach Zachodnich. Przez jego wierzchołek przechodzi granica polsko-słowacka. Zbocza Rakonia opadają do trzech dolin – od strony słowackiej do Doliny Łatanej i Doliny Rohackiej, natomiast od strony polskiej do Doliny Chochołowskiej. Od sąsiadującego z nim od północy Grzesia (1653 m n.p.m.) oddzielony jest Łuczniańską Przełęczą (1602 […]

Żółty szlak z Doliny Chochołowskiej na Iwaniacką Przełęcz odchodzi w lewo z dna doliny,  około 100 metrów za Leśniczówką TPN. Początkowo, biegnąca razem ze szlakiem czarnym, droga jest błotnista i rozjeżdżona przez traktory. Na drodze towarzyszy nam szum płynącego  z prawej strony Potoku Starorobociańskiego. INFORMACJE O ODCINKU SZLAKU Długość: 3 km Czas przejścia: 1:30 (↓1:10) […]

Czytaj dalej

Ornak Ornak to grzbiet w Tatrach Zachodnich, zbudowany z piaskowców kwarcytycznych, oddzielający Dolinę Pyszniańską (górna część Doliny Kościeliskiej) od Doliny Starorobociańskiej (największe, wschodnie odgałęzienie Doliny Chochołowskie. Jest bocznym odgałęzieniem grani głównej Tatr, biegnącym w kierunku północnym od Siwej Przełęczy do Iwaniackiej Przełęczy. Grzbiet Ornaku składa się z kilku szczytów oddzielonych od siebie przełęczami: Kotłowa Czuba […]

Dolina Białego Dolina Białego o długości 2,5 km i powierzchni 300 ha leży pomiędzy masywami Krokwi (1378 m n.p.m.), Sarniej Skały (1377 m n.p.m.) i opadającego w kierunku północnym grzbietu Spaleńca. Dolina jest licznie uczęszczana przez turystów, choć jest tu trochę luźniej niż w leżącej nieopodal Dolinie Strążyskiej. Dolina jest porośnięta lasem jodłowo–bukowym. Na jej […]

Trzydniowiański Wierch Trzydniowiański Wierch to szczyt o wysokości 1758 m n.p.m. położony w Tatrach Zachodnich, w północnej grani Kończystego Wierchu. Ma on dwa wierzchołki – jeden o wysokości 1758 m n.p.m., a drugi 1762 m n.p.m. Jego stoki opadają do trzech dolin – Jarząbczej, Starorobociańkiej i niewielkiej Trzydniowiańskiej. Zbocza Trzydniowiańskiego Wierchu były niegdyś wypasane, w […]